همشهری‌آنلاین: نگرانی و سردرگمی سرمایه گذاران و کارگزاران بازار نفتی درباره ادامه بن بست بودجه ای در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان ، و وقوع طوفان کارن در خلیج مکزیک باعث شد تا بهای نفت در بازار معاملات نفتی روز جمعه نیویورک افزایش یابد.

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، درمعاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه نوامبر با 60 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 103 دلار و 91 سنت رسید.

به گفته یکی از کارگزاران معاملات نفتی، خدمات مالی و مدیریت سرمایه گذاری اویل اوت لوک اپینیون (Oil Outlooks and Opinions)  که اطلاعات و تحلیل‌های لازم را در خصوص مسائل نفتی ارائه می‌کند، بازار معاملات نفتی از وقوع توفان کارن در خلیج مکزیک تاثیر گرفته است.

شرکت‌های نفتی کارکنان خود را از سکوها و تاسیسات نفتی واقع در خلیج مکزیک خارج کرده‌اند.

این تحلیلگر نفتی افزود نگرانی درباره این توفان فرعی است. نگرانی اصلی کارگزاران وسرمایه گذاران در بازار معاملات نفتی ادامه بن بست بودجه‌ای در آمریکاست.

مات اسمیت از شرکت تولید انرژی الکتریکی و مهندسی برق اشنایدر الکتریک Schneider Electric که در زمینه مدیریت انرژی تخصص دارد ‌گفت درز برخی اطلاعات به مطبوعات مبنی بر اینکه احتمالا پیشرفت‌هایی در مذاکرات بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای تدوین بودجه و افزایش سقف بدهی‌های آمریکا صورت گرفته است نقش مهمی در افزایش بهای نفت خواهد داشت.

کد خبر 233678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز